Ommeltavaa taidepohjakangasta

Merja lykkäsi aiemmin alkuvuodesta käteeni "kokeilepa tätä" palan valmiiksi pohjustettua maalauspohjakangasta. Olen sitä säilyttänyt rullalla odottamassa inspiraatiota - ja sitä hetkeä, kun uskallan tärvellä kauniin puhtaan maalauspohjan. 

Nyt tein ja olen aivan tohkeissani. Tätä pitää saada LISÄÄ! Voi että, miten kivaa materiaalia. Taipuu mihin vain. Minä ompelin siitä isohkon pussukan, johon mahtuu esim. iPad, bujo tai vaikka neuletyö. 


Puhtaasta maalauspohjasta en ottanut kuvaa. Mitäs siinä olisi katsomista, valkoinen pohjustettu kangas vain. Otin kuitenkin kuvat omasta tekoprosessista, jos vaikka jollekin tästä olisi rohkaisua :) Kokeile! 

Ensin maalasin akryylimaaleilla. Työvälineenä vanha bonuskortti ja kukissa sivellin. Väreiksi valitsin vaalean vaaleanpunaisen, pinkin, kirkkaanpunaisen sekä keltaisen. Pieni pisara kortin reunaan ja vedetään lääppäisten kankaalle sikin sokin.


Maalasin kukka-aihiot paikoilleen ja sen jälkeen tein niihin lisää kerroksia. Väreinä tässä kirkas sininen, keltainen ja limevihreä (joista sekoittelin eri vihreät) ja keltainen, valkoinen ja punainen (joista sekoittelin kukkien värit). 


Ompelin vetoketjun ja saumat paikoilleen. Kääntövaihe jännitti, mutta maali ei lohkeillut eikä edes kärsinyt! Otin kuvan siitä. Tämä vaihe yleensä erottelee materiaalien hyvät huonoista. Maalauspohja on joustava. 


Sitten suttasin kukkiin Micronin 05 tussilla mustat viivat ja leimasin VersaFinen musteella pisteet kukkien keskustoihin. Kumpainenkin on vedenkestävä. Kestävät hetken kuivua, älä koske tai jälki suttaantuu.


Create-sanan hahmottelin ensin lyijykynällä hennosti. Maali kesti hyvin kumittamisen tussin kuivumisen jälkeen. 

Valmis!


Minun suosikkimaalit ovat näitä. Sekoiteltuja ja noita metallihohtovärejä minulla on nyt näitä pieniä tuubeja, mutta olen pikkuhiljaa kerännyt isoja tuubeja perusvärejä (siis minun käytössäni perusvärejä - limevihreää, pinkkiä sun muuta). Näitäkin löytyy Suomen Taidetarvikkeelta iso valikoima. Hintaa pikkutuubilla on muistaakseni pari euroa ja riittää mainiosti.


Tämä ei ole yhteistyöpostaus, Taidetarvikkeella ei tiedetä tästä mitään. Säästän teiltä vain vaivaa, kun kerron, mistä näitä löytyy. :)  Joustava maalauspohjakangas on aivan mahtavaa tavaraa.