Nahkainen kirjanmerkki, helppo DIY

Kaunista kirjanmerkkiä on kiva käyttää. Jos ei lue, sen voi laittaa kalenterin väliin. 


Tarvitaan pieni suikale nahkaa ja tupsuvärkkiä. Siinä on ne perusjutut, kaikki muu on ylimääräistä. 
Minulla lisäksi oli nahkamaalia ja kirjoitin nahkaan Finetecin metallivesivärillä. 

Ensin leikataan kirjanmerkki ja tehdään siihen reikä siihen kohtaan, mihin halutaan tupsu. 


Minä maalasin omani tässä vaiheessa.


Tupsuun käytin helmilankaa ja sopiva pituus oli iso tulitikkuaski. (Lankanippu taitetaan kahtia.) 


Lankanippu taitetaan kahtia ja solmitaan tupsuksi. Minulla on muutama lenkku nostettuna ylös ripustuslenkiksi ja sitten kieputin irrallisen langanpätkän kanssa pään nippuun. Täältä löytyy paitsi helppo ohje tupsuun, myös muita kivoja askarteluideoita. 


Koristeluvaihe. Jos omistat meistit tai polttopiirtimen, niilläkin tulee kaunista jälkeä. 


Mahtavat, täyttä pigmenttiä olevat, metallivesivärit löytyy täältä. (Ei ole yhteistyö, kunhan säästän teiltä vaivaa.)  Minä olen kolme vuotta kerännyt tätä omaa sarjaani, ostanut aina napin silloin, toisen tällöin. Tässä nahkaisessa kirjanmerkissä tein pohjan vaalealla kullalla ja paksuihin kohtiin laitoin aavistuksen lopuksi ruusukultaa. 


Mikäli olisin jaksanut odottaa arkea, olisin saanut tekstin tehtyä hiusterällä ja lopputulos olisi ollut kauniimpi. Olen tärvännyt oman teräni eikä sillä tee enää miään ja pääsyin pieneen siveltimeen.

Tämä on nyt jonkin aikaa kulkenut mukanani ja hyvin on pysynyt maalit ja värit paikoillaan.